Stelling: kwaliteit gemeentebestuur. De Zandvoortse politici zijn een toonbeeld van professionaliteit.

Professioneel besturen is kijken naar het belang van de inwoners, van de  Zandvoortse samenleving. Professionaliteit is weten waar je verantwoordelijk voor bent. Vooral voor wie doe je het en wat doe je ermee. Het oordeel daarover is niet aan ons. Dat mag de kiezer doen.  Wat en hoe we het gedaan hebben, laten we graag zien. En ook onze toekomst plannen. Dat gaat over de inhoud. Dat is professioneel en daar kan de kiezer over oordelen. We zijn er trots op dat we als PvdA, met slechts 1 raadszetel, de afgelopen periode constructief meegewerkt hebben en veel in gang hebben gezet. Het laatste jaar hebben we ook college verantwoordelijkheid genomen. Niet voor onszelf, maar voor Zandvoort.  Omdat we willen dat het beter gaat, socialer. Dat inspraak geen wassen neus is, maar dat bewoners zelf mee gaan doen aan bijvoorbeeld het inrichten van hun eigen wijk.  En zo zijn er meer voorbeelden van besluiten die genomen zijn waar wij verantwoordelijk voor zijn. Daarvoor heb je een sterk college nodig en raadsleden die met gezond verstand handelen. En kwaliteit in de organisatie.  Dat doe je niet door elkaar vliegen af te vangen. Niet door op de man te spelen en alleen te roepen wat er fout is. Niet door het uitvergroten van verschillen om zo te scoren. Dat is niet onze stijl. Daar wordt Zandvoort niet beter van. Van constructief samenwerken en meebesturen wel. Dat heeft de PvdA de afgelopen periode gedaan. En gaan we de komende ook doen.